Podlahy
Letiště
Silnice a chodníky
Schodiště
Vpusti
Vývrty
POTLAČENÍ ABRAZE
POTLAČENÍ NÁPEKŮ A NÁLEPŮ
POTLAČENÍ KOROZE
ÚSPORA ENERGIE
Chladiče kyseliny sírové
Nádrže kyseliny sírové
Nádrže na louh
Nádrže kapalných hnojiv
Vany chem niklování
O firmě
Zákazníci
Publikace
Správci silnic v Pardubickém kraji spočítali, že na opravy silnic po zimě by potřebovali o 60 milionů korun víc, než dostanou. Některé potřebují výměnu povrchu. Pardubický výrobce rychlolepidla na výtluky však tvrdí, že nemuselo být tak zle. Jen začít s opravami dřív a nečekat na velké díry.
Společnost BG SYS HT nedávno širší veřejnosti představila hmotu, která umožňuje bez složitých strojů opravit menší díry v silnici za desítky minut. Dělníci přitom připomínají víc zedníky, než silničáře.
Jednatel firmy Vlastimil Bartel říká, že kolem některých výtluků jezdí už řadu let a ony stále nemizí. Jen se za tu dobu zvětšily z velikosti dlaně na velikost lavoru.
Jaký je o lepidlo zájem? Od nás ho hlavně kupují starostové malých obcí, kteří musí umět počítat, kdežto velká města počítají v milionech a nějaké úspory v řádu tisíců jsou pod jejich rozlišovací schopnosti.
Jaké výhody má hmota? Správcům silnic se nevyplatí vyjet kvůli malým dírám, potřebují, aby silnice byla pořádně rozjetá a když už vyjedou s drahým náklaďákem, zametačem, frézou, válcem, a tak dále, musí jim to stát za to. My děláme levné opravy z drahého materiálu. Ano, kilo asfaltu stojí dvě koruny, BG Quick® přes 30 korun. Jenomže tam, kde asfaltu musíte připravit tunu, nám stačí jen kila. Když v prosinci nebo v listopadu spravíte díru jako dlaň, tak to stojí padesátikorunu a když ji necháte být, pak je z díry jako dlaň na jaře díra jako lavor. A v létě se použijí metráky asfaltu.
Můžete přiblížit váš výrobek? Je to prášek a kapalina, která se míchá jako suchá malta. Tím, že je bezvodý, působí až do mrazů kolem 50 stupňů pod nulou. Proto ji využívají hlavně kanadští zákazníci. Ale výhody má při použití nejen při mrazu. Za deset minut se dá po ni chodit, za hodinu jezdit.
Musí se výmol předem upravit? Jenom se vymyje. Mráz a sůl hmotě jen prospívá. Má vynikající přilnavost na všechny materiály.
Jaká je životnost hmoty? Opravené výtluky mají o mnoho vyšší životnost oproti běžným směsím nebo betonu, které drží jen vlastní vahou a někdy nevydrží ani několik týdnů. Naše nejstarší reference jsou dnes dvanáctileté, uvádíme životnost dvacet let.
Interview na serveru www.vymoly.cz
1. Co je to BG QUICK® a k čemu slouží?
BG QUICK® je opravárenská hmota pro kvalitní a rychlé výspravy silnic, chodníků, schodišť, podlah a jiných ploch, a to i v zimě. Funguje až do mrazů mínus 50 oC. Skládá se z práškové a kapalné složky, které se smísí jako sádra s vodou a za 10 minut je oprava pochůzná a nejdéle do hodiny i pojízdná. A to se dá ještě urychlit. Dodává se v barvě černé pro výspravu asfaltu a šedé pro výspravu betonu. Má dokonalou přilnavost k těmto podkladům, ale i ke všem kovům, ke kameni, dřevu apod. Pouze na plastech nedrží. Takže lze s BG QUICK®em opravovat i propadlé kanálové vpusti, armaturní šachty atd.
2. Mohou s BG QUICK®em pracovat jenom vyškolení specialisté, nebo i ostatní?
Kdo někdy držel zednickou lžíci v ruce (a to u nás všichni), tak ten to umí. Je to spíše zednická než silničářská práce. S BG QUICK®em se pracuje jako s maltou či betonem. A není k tomu potřeba žádné speciální drahé vybavení. V nejhorším stačí zednické pryžové vědro, lžíce a ruce.
3. Pracují s BG QUICK®em i silničáři? Nebo používají jinou metodu záplaty? Popřípadě jakou záplatu používají?
Někteří silničáři už výhody BG QUICK®u objevili a pracují s ním. Ale v podstatně menším měřítku, než by bylo třeba. Je totiž nesmírně obtížné změnit letité stereotypy, že opravovat silnice se mají jen v létě, kdy je hezky a kdy ty díry jsou už tak velké, že se vyplatí k nim přijet se stroji za mnoho desítek milionů. Pak se tam musí dát pár desítek tun “levného” asfaltu. My naopak tvrdíme, že díry se mají opravovat v zimě, kdy jsou ještě malé a kdy na jejich opravu stačí pár kilo BG QUICK®u. Pak už je sníh a mráz neroztrhá a nezvětší. Silničáři jsou roky zvyklí používat tzv. “studenu balenou” směs, což je ovšem jen oprava provizorní a dlouho nevydrží. BG QUICK® je tam mnohem déle.
4. Je BQ QUICK® cenově dostupný?
BG QUICK® je samozřejmě dražší než teplý asfalt nebo studená balená. Ale když budeme opravovat v prosinci, kdy je ta díra ještě malá, tak ho spotřebujeme podstatně méně než pak v květnu, až tu původně malinkou poruchu voda a mráz zvětší. Náš slogan je “Děláme levné opravy drahým materiálem”. A ještě jedna věc je zřejmě obtížná pro zadavatele prací na silnicích – vydělit si náklady na opravu její životností a dostat se tak k nákladům za 1 rok. To se prostě nedělá. Vždy se porovnávají jen a jen okamžitě vynaložené koruny. To naši technologii znevýhodňuje, protože máme dlouhou životnost. Takže co je lepší – čtyřikrát za zimu opravovat “levně” stejné místo studenou balenou nebo jednou “drahým” BG QUICK®em a mít pokoj na několik let?
5. Do jaké hloubky a velikosti výmoly se může BG QUICK® použít jako záplata?
Technicky je možno BG QUICK®em opravovat výmoly jakékoliv velikosti, ale ekonomický smysl mají jen malé opravy během celé zimy. Řekněme do rozměru půl metru čtverečního a do hloubky 15 cm. Pokud je to větší, tak se opravdu vyplatí počkat na jaro a udělat to teplým asfaltem. Samozřejmě jestli se jedná o bezpečnost na nějakém exponovaném místě, lze ho opravit, ať je velký jak chce.
6. Jak dlouho trvá oprava výmolu s BG QUICK®em?
To je blesková záležitost, zde BG QUICK® dělá čest svému jménu (anglicky je quick rychlý). To netrvá déle než 10 minut i s umytím vozovky. To umytí je dost důležité, protože nechceme BG QUICK® házet na prach a špínu, ale chceme využít jeho vynikající přilnavost. To je právě slabina konkurenčních materiálů, které si to nemohou dovolit, takže tam jen leží a čekají, až zase vypadnou.
7. Jak dlouho a jakou zátěž vydrží opravený výmol touto záplatou?
Tady nezáleží na nás, ale na té silnici, jak byla před lety postavena. BG QUICK® je vždy mnohem pevnější, než jeho okolí. Pokud je silnice dobře založená, bude tam naše oprava léta. Zatím máme nejstarší reference 13 let, ale určitě vydrží více. Pokud je však silnice fórová a jezdí tam těžší kamiony než by měly, tak samozřejmě naše tenká vrstva nezachrání houpavý podklad. Ale i tak je tam naše oprava podstatně déle než konkurenční technologie.
Na závěr bych chtěl dodat, že se musí vždy myslet hodně dopředu a provádět preventivní údržbu v době, kdy poruchy teprve vznikají. A nečekat, až se plně rozvinou a pak místo levných oprav dělat nákladné generální opravy. Někdy mám ovšem pocit, že právě to je cílem.
© Copyright 2017 -Filip Pešek